בית מדרש

בית המדרש

בית המדרש

מרכז יזמויות ויצירה חינוכי בבית המדרש המתחדש של "בית מורשת" קורא לך ולאשתך להצטרף לקבוצת שייכות קהילתית, לממש את הרעיונות שלכם במשולב עם השלמת תואר בחינוך ללא עלות, להתפרנס יפה במערכת החינוך, לרכוש ניסיון חשוב לקורות החיים, ללמוד תורה בתכנית מובנית ויסודית, לקבל הדרכה והכוונה לחיים זוגיים ומשפחתיים, וגולת הכותרת: לגרום לעצמכם ולנהנים מכם אושר ותחושת משמעות במסגרת חממת יזמות חינוכית קהילתית בה תוכלו להביא את הכישורים, הכישרונות, הרעיונות והיזמויות שלכם לידי מימוש!
עמותת "בית מורשת" מפעילה כולל אברכים חינוכי ייחודי שבמסגרתו משולבים הלומדים בעשייה חינוכית מגוונת מיד עם תחילת לימודיהם כפרחי הוראה, רבני גנים ומדריכים.
לצד הכולל פועלים בתי מדרש שונים לאוכלוסיות מותאמות, ובהן נשים, גמלאים וקבוצות נוספות.

בית המדרש מופעל בידי עמותת בית מורשת כבר 20 שנה. בראש הכולל עומד הרב אילן מארק, המסביר על ייחודיותו:

"לימוד התורה אצלנו שונה מאוד מלימוד תורה בישיבה, שם אתה שקוע כולך בלימוד פנימה. אצלנו צומחים אנשי חינוך המשלבים לימוד תורה משמעותי עם לימודי תואר אקדמי בחינוך והתנסות חינוכית משמעותית ממש מיומם הראשון בלימודים. השאיפה להשפעה כלפי חוץ הינה תנועה נפשית ואבן יסוד בנפשו של המחנך, והעבודה עם התלמידים והבירורים הפנימיים איתם היא זאת המפתחת את אישיותם. אצלנו היא באה לידי ביטוי לאורך כל שנות הלימוד".

הרב אלי קפלן, ראש עמותת בית מורשת השותף בניהול בית המדרש, מדגיש את החשיבות של לימוד תורה מתוך חיבור לעשיה חינוכית:

"התורה מצווה עלינו 'ושננתם לבניך ודברת בם' – קודם ללמד ורק אחר כך ללמוד. הכיצד? התורה מלמדת אותנו ששני הדברים קשורים זה בזה ומזינים זה את זה. כדברי חכמים 'בניך אלו תלמידיך', וכדברי הרמב"ם המגדיר את מצוות תלמוד תורה ואומר על הלומד תורה כדי ללמוד וללמד הוא הנקרא 'תלמוד תורה' (מצווה יא).
אם אתה מאמין בצורך ללמד לאחרים ולהשפיע תוך כדי לימוד התורה האישי שלך, כי כך אתה נבנה וכך אתה משפיע, מקומך איתנו."

התכנית, בראשותו של הרב אילן משה מארק, מגוונת ועשירה וכוללת: לימוד הלכה (הסמכה לרבנות קהילה למעוניין) גמרא, תנ"ך, אמונה, וכן קורסים מיוחדים בתחומי החינוך: למידה משמעותית בהובלת ד"ר שמחה צ'סנר, גישור, הדרכת חתנים, זוגיות, חינוך פיננסי להתנהלות נכונה ונבונה ועוד.
בית המדרש פועל כשלוחה של ישיבת 'מרכז הרב', כשהתכנית להכשרת עובדי הוראה ומחנכים משותפת עם מכללת 'אורות' ומוכרת על ידי המכללה כחלק מתואר בחינוך. לומדי התואר לומדים בימי שישי בשלוחת מכללת אורות ברחובות. בנוסף מוענקת מלגה ואפשרות לשילוב במשרה חינוכית מאתגרת ומתגמלת, בחינוך הפורמלי או הבלתי פורמלי, מתוך הבנה שהדברים משלימים זה את זה.
חשוב לציין כי בוגרים רבים של בית המדרש השתלבו במשך השנים במערכת החינוך בעיר ומחוצה לה, ומעידים יותר מכל על חשיבותו של בית המדרש החינוכי בעיצוב אישיותם וביכולת להשתלב במערכת החינוך בצורה משמעותית. בבית החינוך 'אמי"ת איתן', שבו נמצא בית המדרש אפשר למצוא את בוגרי התכנית, החל ממנהל בית הספר דניאל בארי, דרך ראש הנתיב הישיבתי הרב עובדיה בן משה, מחנכים ובעלי תפקידים שונים.
מדובר על מסגרת ייחודית מאוד שאין כמוה בשילוב בין הצורך בללמוד כדי ללמד ובקפיצה למים החינוכיים החל מיומם הראשון של התלמידים המאפשרת להם לרכוש בטחון עצמי וקילומטראז' של התנסות לקראת חיים האמִתיים בין כותלי הכיתה.
הרב אילן חותם בקריאה נרגשת "לכל מי שיש לו ברק בעיניים, לב רחב ועין טובה לעשייה חינוכית מתוך בית המדרש, מוזמן לבוא ולהשתלב בבית המדרש החינוכי שלנו!"

פלייר הרשמה בית מדרש